آشنایی با آب و هوای کانادا


 آب و هوای مونترال در فصل‌های مختلف سال

مونترال در استان کبک قرار گرفته و مانند دیگر بخش‌های این استان شهری با جمعیتی اکثرا فرانسوی‌زبان است. خیابان‌های افسون‌کننده، تاریخی منحصربه‌فرد و البته غذاهای خوشمزه فرانسوی از جذابیت‌های این شهر برای مسافران تور کانادا از سراسر جهان هستند. این شهر همچنین گزینه‌هایی عالی برای خرید دارد و میزبان رویدادهای هنری و فرهنگی سطح برتر جهانی در تمام طول سال است. به همین خاطر هر زمانی از سال، وقتی خوب برای رفتن به تور مونترال است.

مونترال 4 فصل متفاوت دارد و هر کدامشان ویژگی‌ها و جذابیت‌های خاص خودشان را دارند. مونترال تابستان‌هایی گرم و شرجی و زمستان‌هایی برفی و سرد دارد. خیلی غیر معمول نیست که در مونترال توفان‌های برفی باعث به جا ماندن حدود نیم متر برف در سطح شهر شوند. بهار فصلی گرم و با آب و هوای خوشایند و دلپذیر است، هر چند دوره‌ای کوتاه است. پاییز هم زمانی عالی برای رفتن به تور کانادا و بازدید از این شهر است، به خصوص اگر دوست دارید منظره خارق‌العاده و تماشایی پاییزی و رنگ‌های خیره‌کننده‌اش و همچنین دماهای خنک نسبت به فصل تابستان را تجربه کنید.

بهار: اوایل بهار در مونترال، وضعیت آب و هوا وضعیتی غیر قابل پیش‌بینی است و احتمال وقوع توفان‌های برفی در اواخر فصل هم وجود دارد. با این وجود آوریل که برسد برف‌ها آب می‌شوند و دمای هوا اندکی بالا می‌رود. در این وقت از سال شهر پر می‌شود از گردشگران و مسافران تور کانادا، اما فکر نکنید زمستان سرد و طولانی تمام شده است؛ هوا در این فصل و تا ماه می همچنان سرد است. اگر برنامه دارید در تور مونترال خود شهر را با پای پیاده بگردید، اواخر بهار را برای سفر انتخاب کنید، زمانی که اثری از برف روی زمین نیست.

در بهارهای مونترال شما تغییرات ناگهانی و شدیدی را تجربه خواهید کرد، به علاوه بادهای شدید برفی و یخی. حتما لباس‌های گرم همراه داشته باشید، به خصوص آنهایی که ضد آب هستند. کفش‌های ضد آب، چتر و یک کت گرم هم فراموش نشود. پوشیدن لباس‌ها به صورت لایه به لایه برای این فصل ایده‌ای همیشه عالی است.

بیشتر در مورد آب و هوای کانادا بدانیم

Comments